W listopadzie Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w Polsce, podpisała umowę z Oxygen City, właścicielem pierwszego na świecie systemu antysmogowego, który efektywnie eliminuje ślad pyłowy – smog miasta. Urządzenie oczyszcza miesięcznie aż 5 mln3 powietrza – to więcej niż objętość Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Instalowane w przestrzeni miejskiej oczyszczacze powietrza to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, którego celem jest redukcja stężenia w przestrzeni miejskiej pyłów zawieszonych PM1, PM2,5 i PM10. W trakcie procesu dwustopniowej filtracji urządzenie osiąga skuteczność powyżej 80% usuwanych zanieczyszczeń. W ciągu godziny Oxygen oczyszcza do 40 000 m3 powietrza. Ślad pyłowy Group One został obliczony na podstawie ilości zużywanej przez grupę energii oraz liczby i typu posiadanych samochodów.
“Problem smogu powinien być dziś kwestią bliską każdemu z nas. Polskie miasta są jednymi z najbardziej zanieczyszczonych w Europie. W Group One wierzymy w odpowiedzialne podejście do biznesu i staramy się szukać możliwości wsparcia inicjatyw, które poprawiają jakość życia naszej społeczności” – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One. – “Ślad pyłowy naszych spółek został obliczony na 5 mln m3 miesięcznie i każdego dnia Oxygen pracuje na to, żeby go zniwelować. Zdajemy sobie sprawę, że skala naszego działania – 60 mln m3 czystego powietrza rocznie, to nadal kropla w morzu potrzeb takiego miasta jak Warszawa, ale im więcej takich lokalnych działań i pierwszych kroków, tym większe efekty w większej skali. Mamy nadzieję, że podążą za nami kolejne firmy w Polsce.”– dodaje.
Group One jako jedna z pierwszych firm w Polsce i pierwsza w branży podejmuje się tak nowoczesnego działania w kierunku oczyszczenia powietrza i bilansowania swojej emisji, tymczasem problem smogu dotyczy nas wszystkich i jest jednym z najważniejszych w skali kraju.
“Jakość powietrza w Polsce od lat przekracza dopuszczalne normy. Ważne jest by nie tylko obywatele, władze, ale również biznes włączył się aktywnie w walkę z wszechobecnym w Polsce smogiem – powiedział Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego. – “Działania edukacyjne, nie tylko w firmach, ale również prowadzone w szerszym obszarze są ważną metodą podnoszenia świadomości. Biznes może również planować produkcję i działania w sposób uwzględniający zmniejszenie przyszłych emisji zanieczyszczeń pyłowych czy gazowych.-dodaje.
Urządzenie, w które zainwestowało Group One, jest obecnie zlokalizowane na Wilanowie. Grupa jest w trakcie rozmów na temat umiejscowienia oczyszczaczy pod siedzibą firmy na Alejach Jerozolimskich.
***
O Group One
Group One jest największą, niezależną grupą komunikacyjną w Polsce funkcjonującą na rynku od 2013 roku. Zatrudnia już ponad 400 osób. Oferuje klientom szeroki wachlarz usług, poczynając od strategicznych, przez kreatywne i mediowe, aż po technologiczne. Jej przewagą są silne digitalowe kompetencje, które od początku istnienia stanowiły trzon struktury – ponad 60% biznesu Group One to projekty on-linowe, które realizowane są z wykorzystaniem silnych relacji m.in. z Facebookiem i Google.
Oprócz stałego wzmacniania kompetencji digitalowych, Group One rozwija się, rozbudowując kompetencje strategiczne, kontentowe i zarządzania marką, tworząc unikalną ofertę na rynku.
Do Group One należą 3 domy mediowe: Value Media – zdobywca trzeciego miejsca w kategorii Vitality raporcie RECMA 2020 (pierwsze miejsce wśród agencji niezależnych) oraz wyróżnienia w raporcie “Agencje reklamowe i domy mediowe roku” 2020; Mediaplus – zdobywca tytułu Sukces Roku 2020 oraz Zaufanie roku 2018 & 2019 Magazynu Press i zwycięzca w kategorii Vitality w raporcie RECMA; RL Media – stworzony z udziałem Roberta Lewandowskiego; 2 full serwisowe agencje kreatywne: Change Serviceplan – zdobywca dwóch nagród na Cannes Lions i GONG – nagrodzona tytułem Interaktywnej Agencji Roku 2014, 2015, 2018 i 2019; agencja one stop shop for e-commerce SalesTube – jedna z pięciu firm na świecie z pełną certyfikacją GMP, wyróżniona jako pierwsza w Europie za najlepsze działania dla L’Oreal; agencja branded content: Labcon – specjalizująca się w tworzeniu strategii produkcji i zarządzaniu treściami na platformach społecznościowych, nagrodzona dwoma srebrnymi Effie za kampanię “Maybelline Make Up In The City”; Media Ready (video content masters) – agencja, specjalizująca się w tworzeniu kreatywnego contentu video i agencja eventowa GetLouder. W ramach Group One działa również Serviceplan Health, międzynarodowa grupa specjalizująca się w komunikacji marketingowej produktów i usług w kategorii zdrowia i zdrowego stylu życia.
Właścicielska struktura i niezależność Group One, pozwalają na elastyczność i szybkie reagowanie, by dostosowywać się do potrzeb rynku i Klienta. Model „Dom Komunikacji” i bliska współpraca pomiędzy wszystkimi podmiotami w grupie, sprawia, że Group One oferuje kompleksową, zintegrowaną obsługę. O najwyższej jakości działań świadczą liczne nagrody. Łącznie podmioty Group One otrzymały aż 51 statuetek Effie Awards.
Dodaj komentarz